Jaguar îți explică de ce ai stat prost pe scaunul mașinii până acum

de: Daniel Ștefan
23 03. 2019

Jaguar îți demonstrează de ce ai o postură greșită la volan dacă nu respecți sfaturile companiei. Să stai pe scaun nu e chiar atât de simplu precum pare.

Adică nici pe scaun nu ești în stare să stai corect? Depinde. Jaguar a publicat un clip de informare în care-ți arată care este poziția corectă la volan, ca să n-ai dureri de spate, de articulații sau să nu te pui în pericol în caz de accident.

Până nu demult, scaunele auto aveau foarte puține reglaje și, nu doar că deveneau inconfortabile după ore de condus, dar ai stat și în poziții care ți-au afectat sănătatea în timp. Cine a practicat o viață întreagă meseria de șofer, a simțit pe propria piele efectele poziției greșite la volan.

Scaunele auto moderne și, evident, cele de la Jaguar, că tot le face reclamă, oferă șoferului o multitudine de reglaje. E valabil și la alte mărci, desigur. Sfaturile celor de la Jaguar se bazează pe studii medicale, deci merită să le acorzi atenție.

Jaguar te învață cum să stai pe scaun… la volan

Înainte să te urci la volan, este recomandat să-ți golești buzunarele de orice obiect care te-ar putea incomoda când te așezi pe scaun. De regulă, portofelul și telefonul sunt cele care-ți împung coapsele, așa că scoate-le și pune-le la loc sigur.

Înainte să-ți pui centura de siguranță, fii sigur că-ți pui posteriorul până la spătar, astfel încât spatele să se sprijine de spătar, pe întreaga suprafață. Urmează reglarea scaunului.

Spătarul trebuie reglat astfel încât partea superioară a spatelui și pelvisul să fie aliniate. Ține minte că ambele coapse trebuie să fie relaxate pe scaun, să nu simți nicio presiune pe ele.

Fii apoi atent la poziția gambelor și la distanța până la pedale. Scaunul trebuie dat înapoi sau în față astfel încât genunchii să fie ușor îndoiți, dar să nu-ți atingi coatele de coapse și nici să nu atingi cu genunchii de bord.

Cum ții corect mâinile pe volan

Acum, mai depinde și de construcție fiecăruia. Unii au brațe mai lungi, alții le au mai scurte, dar ele trebuie să fie ușor îndoite din coate atunci când ții mâinile pe volan. Nu uita: Umerii trebuie să fie lipiți și ei de spătar, chiar dacă ai mâinile întinse spre volan. E spre binele coloanei și trebuie să-i menții așa și atunci când virezi mașina.

Capul trebuie să atingă centrul tetierei, deci urc-o sau coboar-o pentru a respecta poziția.

În ceea ce privește poziția mâinilor pe volan, trebuie să le ții la orele 3 și 9 (dacă-ți imaginezi că volanul e ca un ceas analogic). Mai poți să le ții la orele 4 și 8, dar niciodată la orele 2 și 10 – că să eviți riscul rănirii dacă se activează airbagul de pe volan.

Iar pieptul trebuie să fie la distanță de cca. 30 de centimetri de volan, din același motiv.